Followers

01 January 2013

Jenis-jenis eye liner.

hai korang hari nim kita cakap tentang make up. barang-barang make up nim banyak, salah satunya adalah eye liner. seperti yang kita ketahui eye liner banyak digunakan pada bahagian mata yang mana eye liner ini mampu membuatkan mata kita bertambah bulat dan cantik.

okey, hari nim shaz nak share product "eye liner" yang ada pada shaz sekarang. lau korang nak tau eye liner lah yg paling banyak yang shaz ade berbanding dgn barang make up yang laen, kerana shaz banyakkan guna eye liner drp barang make up yang laen seperti blusher, mascara dan  eyeshadow.

jikalau korang nak tau, eye liner nim ade banyak jenis, ade yang liquid, ade yg pensel ade yg jenis jelly, dan ade juga yang jenis marker. so korang boleyh lah pilih yang bersesuaian dengan cita rasa anda dan mudah utk memakainya.

shaz guna AVON tp x best sgt sbb diew mudah tanggal dan ia juga membuatkan atas kelompok mata shaz menjdi warna hitam terutamanya bila cuaca panas. berpeluh maa, kerana tak tahan lama so harganya juga murah.( RM 5.00) sejenis liquid

eye liner maybelline okey cuma bila pensel nim, jatuh skit je bhgian dlm diew mudah patah. Harganya lebih kurang RM 19.50 (pensel)

yang silkygirl nim yg shaz suka. sbb diew bg free gift eye makeup remover. so x de lah kita susah2 nk cuci eye liner yg kita pakai tu. just tuangkn sedikit atas kapas dan sapu pada bahagian mata. 
RM 20.00 sejenis marker

Btw yang paling shaz suka sangat-sangat ialah SUPER LINER drp Loreal. this is my new one.mmg best giler pakai, smooth je dan mudah utk membersihnya. RM 39.90(marker)

my mata selepas apply super liner drp Loreal. jikalau kita mempunyai 2 lapisan kelompok mata, make sure eye liner yg kita pakai tu yang tahan lama and dark black. then korang kena apply tebal laa skit. bru menyerlah mata anda dan nampak lebih menawan.

+selamat mencuba+


7 comments:

Cik Fie said...

SELAMAT TAHUN BARU YE :)

http://www.cikfie.com/2013/01/please-be-nice-to-me-2013.html

Akma said...

happy new year .nice entry :)

Shazleena fadzlyin said...

selamat tahun baru jugak..:)

Lee's said...

ahaha tak pernah pakai eye liner sebab takut tercucuk mata.. ngeeee~
BTW happy new year ^^

kalau sudi dtg la melawat blog sy :D
http://icyme-bungasyurga.blogspot.com/

Shazleena fadzlyin said...

no sweety, tak perlu takut. nnt ade kesempatan shaz buat tutorial ya.cara nk pakai eye liner. :)

Hayati Nordin said...

well , kalau eyeliner better pakai yang berus keras dari berus nipis , sebab senang nak bentuk , btw mac eyeliner cantik :)

Shazleena fadzlyin said...

yup.. :) shaz juga pakai yg keras